Demanding jobs

Her vil du finne en oversikt over krevende jobber som har vært utlyst – ville du tatt utfordringen?


Leder for punktlighet – Jernbaneverket (søknadsfrist 04.12.2010)

I denne stillingen kan det vel bare gå en vei: “Stillingen har ansvaret for å lede og utvikle arbeidet med punktlighet i sammen med andre avdelinger og togselskapene.”

Etter kaos i togtrafikken i flere år er det bra at: “Dette arbeidet har betydelig fokus og prioritet, og den som ansettes vil ha en viktig rolle i forhold til tiltak som øker kvaliteten i Jernbaneverkets leveranse overfor kundene.”

Ingen tvil om at rett person må: “…ha gode samarbeidsevner…”, “…ha evne til å tenke helhet i løsningsstadiet”, “…ha evne til å skape gode relasjoner, være løsningsorientert og ha gjennomføringskraft.”

 

Direktør samfunnskontakt – NSB (søknadsfrist 06.04.2010)

Med tanke på NSBs omdømme viser de god selvinnsikt: “NSB-konsernet møter stor oppmerksomhet…”, skal “…styrke dialogen med våre omgivelser og interessenter…” og “…NSBs omdømme…”.

Rett person må: Være “…en klok leder som skal bidra til et profesjonelt samarbeid og kunnskapsoverføring til politiske miljøer og myndighetsorganer…”, “…ha kunnskap om politiske beslutningsprosesser, omdømmebygging og relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsområder i større virksomheter”, ha “…solid samfunnsforståelse samt utpreget gode pedagogiske evner og relasjonsegenskaper”.

 

Kommunikasjonsdirektør – NAV (søknadsfrist 16.02.2011)

Etter å ha kommet helt nederst på omdømmeundersøkelsen for 50 offentlige virksomheter er det på tide å ta grep.

Ingen tvil om at de trenger: “…en person med bred kommunikasjonsfaglig bakgrunn og solid erfaring med mediehåndtering.”

 

Informasjonsrådgiver – Terra (søknadsfrist 31.08.2009)

Både i 2009 0g i 2010 havnet Terra helt nederst på RepTraks omdømmeanalyse av de 50 mest synlige selskapene i Norge. Ikke unaturlig at de søkte etter: “…en dyktig informasjonsrådgiver i en nyopprett stilling…” for å drive: “Rådgivning og gjennomføring knyttet til konsernets informasjonshåndtering – internt i alliansen og eksternt…”, “…mediefaglig bistand og oppfølging av eierbankene og franchisetakere…” og “…bidra i arbeidet med informasjonsstrategier, informasjonsfaglige vurderinger…”.

Leave a comment

  • Wisdom.

    The master doesn´t talk, he acts. When his work is done, the people say: "Amazing, we did it, all by ourselves!"

    - Laozi

  • Engage. And Align.

  • Eirik Haslestad